15 Mayıs 2007 Salı

Unilever'den Aklın Gıdası "Amaze"


Unilever, fonksiyonel gıda liginde yeni bir kategoriyi ilk kez Türkiye’de tanıtarak tarihinde ilk kez bir dünya tanıtımını Türkiye’ye taşıdı. Aklın Gıdası kategorisi olarak adlandırılan yeni kategori; zihinsel gelişim, öğrenme ve hafıza gibi fonksiyonların gelişimine yardımcı olmak üzere özel olarak geliştirilmiş ürünleri barındırıyor ve ismini de buradan alıyor.
Unilever’in bu kategorideki ilk markası Amaze, krema dolgulu tahıl gevreği çeşitleri ve sütlü içeceklerden oluşan ürün gamıyla tüketicilerle buluşuyor. 2007’de fonksiyonel gıda pazarının %20’si 2017’de 10 katı…Unilever Türkiye Yönetim Kurulu Başkanı İzzet Karaca, fonksiyonel gıda pazarının dünya büyüklüğünün 77,9 milyar dolar ve büyüme hızının da %14 seviyelerinde olduğunu belirtti. Karaca, pazarın Türkiye’deki büyüklüğünün 2006’da 25 milyon YTL civarında olduğunu, 2007 yılı için de iki katı bir büyüme ile 50 milyon YTL’lik bir pazar tahminleri olduğunu ifade etti. Unilever Türkiye’nin, 2007’de Amaze ile fonksiyonel gıda pazarında %20’lik bir pay hedeflediğine dikkat çeken Karaca, yakın dönem hedeflerinin Aklın Gıdası kategorisini yerleştirmek olduğunun altını çizdi. Karaca, 2017’de 2007 rakamlarını 10’a katlayabileceklerine de inançlı olduklarını paylaştı. Unilever’in 2015 yılında dünyada zihinsel gelişime yönelik ürünlerinin tümünden 1 milyar dolarlık bir ciro elde etmeyi hedefliyor.Bilimsel zemine dayalı tek formül: D-HA FormülüUnilever Dünya Fonksiyonel Ürünler Başkan Yardımcısı Hakan Behlil düzenlenen toplantıda yaptığı açıklamada “Amaze markası, bileşenlerinin zihinsel gelişime yardımcı olan etkisi bilimsel zemine dayalı özel bir formül ile üretilen ilk ve tek ürün gamına sahip. Amaze’de bulunan D-HA formülü, zihinsel gelişim için çocukların her gün yeterli miktarda alması gereken demir, iyot ve balık yağında bulunan DHA’nın, emilime hazır ideal bir oranda birleştirilebilmesiyle yaratıldı. D-HA formülüne sahip Amaze ürünleri, çocukların zihinsel gelişimi için ihtiyaç duydukları günlük besin miktarının 1/3’ünü karşılıyor. Yapılan araştırma, Amaze D-HA formülü bileşenlerinin, okul çağındaki çocukların hafızalarını güçlendirmeye ve daha kolay öğrenmelerine yardımcı olduğunu gösteriyor. Amaze, aynı zamanda; folik asit, çinko, vitamin C, B6, B12, B2 gibi besin öğelerinin günlük olarak alınması gereken miktarının da 1/3’üne sahip. Bu formül zihinsel gelişime yardımcı olmak için bir bütün olarak geliştirildi, bu sebeple etkili sonuçlar alabilmek için günlük kullanım çok önemli” diye konuştu.4 yıl ürün geliştirme ve 40 milyon Euro’luk rekabet formülü Behlil kategorinin geleceğine ilişkin yorumlarında; “Ürün geliştirme sürecine 4 yıl önce geçtik ve bugün tamamladık. Bugüne kadar yapılan yatırım 40 milyon Euro. Hollanda’da bulunan Unilever Dünya Gıda ve Sağlık Araştırma Enstitüsü’nde 4 yıllık çalışmalar sonucunda geliştirilen D-HA formülü için yapılan AR-GE yatırımı 40 milyon Euro civarında. Formülün kullanıldığı Amaze ürünlerinin tamamı Türkiye’de üretiliyor ve Türkiye’deki üretim için 1,2 milyon Euro’luk bir alt yapı yatırımı gerçekleşti. Dünyada ilk kez Türkiye’de pazara sürülen Amaze markası tüm dünyada tüketicilerle buluşacak. Algida desteğiHakan Behlil, Amaze projesi boyunca, Türkiye’de 16 yıldır anne ve çocukların en güvendiği, en sevdiği çocuk markalarının başında gelen Algida’nın sahip olduğu deneyimlerden de destek aldıklarını belirtti. Amaze.com.tr ve Amaze Akıl Danışma Hattı Amaze için yakın bir gelecekte hizmete girecek amaze.com.tr internet sitesi, 3 ayrı ziyaretçi grubu için hazırlanmış 3 farklı içeriğe sahip: Çocuklar, anneler ve sağlık uzmanları. Çocuklar için akıllı eğlence sunan site, anneler ve sağlık uzmanları için ise bu gruplara yönelik bilgi içeriğine ağırlık veriyor. Zihinsel gelişim ve ürünle ilgili bilgi almak için amaze.com.tr adresi dışında Amaze Akıl Danışma Hattı da kullanılabiliyor. Hattın numarası: 0800 211 33 61.
http://www.ailem.com/templates/news/detail/detail3.asp?id=15269

Yorumlarım:
Son dönemde "aklın gıdası" konumlandırmasıyla dikkatleri çeken Amaze çocukların zekasını geliştirdiğini ve buna içindeki eşsiz demir, iyot ve D-HA formülüne borçlu olduğunu söylemeye devam ediyor...Tüketicilerin aklındaki soruları ve kuşkuları ortadan kaldırmak için danışma hattı da kuran Amaze'in arkasında Unilever'in olması bence çoğu aile için güven sağlıyor... Marka tüketicileri her açıdan kuşatırken interneti de unutmamış...İsteyen anneler www.amaze.com.tr adresinden markayla ilgili farklı bilgilere ulaşabilir, çocuklar ise oyunlarla eğlenebilir...

Hiç yorum yok: